diumenge, 25 de gener del 2015

EL NOM DE CADASCÚ! AIXÍ COMENÇA EL NOSTRE PRIMER LLIBRE DE POEMES...



 

El nom
Clementina em dic,
Clementina em deia.
Altre temps jo fui
un xic temorega;
el nom m'era llarg
igual que una queixa
i em punyia el cor
quan les amiguetes,
per fer-me enutjar,
molts cops me'l retreien:
“Quin nom més bonic!
-deia alguna d'elles-,
però no t'escau;
és nom de princesa.”
“Ai quin nom estrany!”
moltes altres feien;
i jo al fons de tot
sentia l'enveja
dels seus noms tan clars
de Maria o Pepa.
Clementina em dic,
Clementina em deia.
Però un any s'enfuig
i un altre any governa.
Aquell nom que abans
féu ma timidesa
i es tornà després
una dolça fressa
sobre el llavi nu
-jo mateixa el deia-
ara m'és honor
i m'és meravella.
Cap nom no és tan bell
damunt de la terra
com el que l'amat
em canta a l'orella,
i entra en els recers
de l'ànima meva
i em puja al cervell
i em clou les parpelles.
Del cel de l'amor
tombava una estrella…
Ara el nom em lluu
damunt de la testa.
Clementina em dic,
Clementina em deia.

 Clementina Arderiu

Cada alumne/a ha treballat la pròpia personalitat i la pròpia identitat a partir d'aquells records sovint dolorosos sobre el propi nom (prenent com a referent l'experiència expressada en el poema de Clementina Arderiu) per tal de capgirar-ne la situació.  Per tal d'autoafirmar-se i posicionar-se al món!
Un cant a les particularitats de cadascú i a la diferència! Tot un exercici d'autoestima!



Alejandro em dic,
Alejandro em deia .
En temps dels romans
hi havia un guerrer que es deia "Alejandro Magno".
No sé quan és el meu sant,
perquè hi ha molts sants d’Alejandro.
Pot ser per un frare o un sant,
o simplement per un guerrer.






EL MEU NOM
Andrea em dic,
Andrea em deia.
Els meus pares volien
dir-me el nom d’Andrea
però potser també Nerea.
Del meu nom s’han burlat,
però a mi més igual.
Andrea em dic,
Andrea em deia.

Andrea Ramos Martínez







El meu nom

Ainhoa serà, i així
es quedarà.

Quan dic
el meu nom,
diuen que bonic!
Però després
es riuen de mi.

Ainhoa em dic,
Ainhoa em deia.

El meu nom és
font de timidesa
i després és com una
dolça fressa.

Ainhoa serà, i així
es quedarà.
AINHOA ESPIERREZ.






EL MEU NOM ÉS AIXÍ


Paola és el meu nom
Gabriela també,
alguns em deien Paula
però ja s’ho han après.
De petita em deien Grabiela,
i per evitar aquest problema
Paola m’han deixat.
Paola és el meu nom,
des que vaig néixer.
Paola és el meu nom
i no el canviaré mai
per res del món.

Paola martinez






El meu nom

Scarlet és el meu nom,
i orgullosa estic d’això.

Per una actriu me’l van posar,
i així es va quedar.
Tinc tres noms, i quan ho dic
tothom es queda com si no.

Scarlet és el meu nom
i orgullosa estic d’això.

També em dic Tatiana,
me’l va posar la meva germana.
Saraiz és el tercer,
perquè al meu pare li agradava.

És veritat que tinc tres noms,
i orgullosa estic d’això.

A vegades m’han ofès,
però jo passava d’ells.

Scarlet és el meu nom,
i orgullosa estic d’això.

 Scarlet Tatiana Saraiz Sanchez Lopez.





El meu nom

Noor em dic,
Noor em deia.

El meu nom
és d’una reina,
prové de l’ àrab
i a mi m’agrada.

Del meu nom s’han burlat
i a mi m’ és igual.

Noor em dic,
Noor em deia.


                                            Noor Juarez Fernandez





EL NOM

Alba em dic,
Alba em deia.

Em diuen García
a mi m’agrada,
perquè em dóna alegria.

De petita deia “aba”
però com que ja he crescut,
el meu nom m’he "sapigu"t.

Alba em dic
Alba em deia.
                                                                                               ALBA GARCÍA PÉREZ




Poema de mi mateix:

Em dic Richard,
Però em diuen Richi
I jugo al Pichi, també
Sóc baixet i una mica menudet.

Jo sóc vergonyós i també
Molt graciós, però algunes
Coses em fan vergonya
Com beure una ampolla!

Jo sóc així i
Així sempre seré.
Així passaré tots els dies
Lliures com dos pigues.

   


El meu nom

Adolfo em dic,
Adolfo em deia.
Adolfo
és el nom d’un perfum,
però
tinc un amic que
sempre em deia
Rodolfo.
Aquell nom no
m’agrada però
el meu amic
és el meu amic,
i el meu nom
és el meu nom.


Adolfo
Jimenez


El meu nom

Alvaro em dic,
Alvaro em deia.

Sóc una mica xerraire
Però no importa.
Jo m’ho passo molt bé!

Tinc un color preferit
el verd sí! sí!

El meu nom agradava
a la meva mare
Per què? No ho sé.

Tinc un gos
que és negre i
molt fosc.
Borda quan vol i
dorm molt poc.

Alvaro em dic,
Alvaro em deia.
                                                 

 Alvaro Novoa Sillero




El meu nom

Juan José Marchena Iborra,
aquest és el meu nom sencer,
i no tinc por,
ni vergonya per dir-lo.
Es burlaven del meu segon cognom,
doncs ara els hi dic,
que és burlin el que vulguin,
que no els hi faré gens de cas.


Juan José Marchena Iborra,
aquest és el meu nom sencer,
els meus pares no ho sabien,
però al final ho van decidir:
aquest nom m’han posat
i tot feliç he estat.

Juan José Marchena Iborra



Dani em dic,
Dani em deia,
Dani és el meu nom,
Els meus pares el van elegir
i el meu nom es va quedar així.
Dani em dic,
Dani em deia.

 Dani





EL MEU NOM

Pablo em dic,
Pablo em deia.

Pablo és el meu nom,
a mi sempre m’ ha agradat,
per un quants
que es riguin a mi m’és igual.
No sé si us ha quedat clar
que ningú del meu nom es riurà.
Perquè a mi m’és igual
de vegades de “pablo”
ho canvien a “pavo”.
Em sento molt bé amb el meu nom.
Aquest és el que van escollir
i no es sabien decidir
entre Pablo o Miguel.
Pablo em dic,
Pablo em deia.





El meu nom


Yasmin em dic,
Yasmin em deia.

M’agrada  el meu nom.
No m’aporta cap
tristesa perquè és
nom de princesa.

L’estimada d’Aladín ,
en el seu regne
jo vivint.

Yasmin em dic ,
Yasmin em deia.




EL MEU NOM

El meu nom és Korayma,
Però Kory és més curtet
El meu nom és en honor a una actriu
Coraima torres es diu.

A l’ Equador no és gaire comú,
però qui tingui aquest nom 
té més sort que ningú.


Korayma franco Salazar

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada