dijous, 15 de maig del 2014

Ens hem tornat a presentar a Poesia en acció!

Aquest any hem treballat la diversitat i n'han sortit aquests poemes. Poemes i valors. Valors necessaris, imprescindibles i únics per a construir una societat més justa. Una societat que ens inclogui a totes i a tots!

I per això ens tornem a presentar a Poesia en acció: associació sense ànim de lucre que treballa des de fa anys per crear un món més igualitari a partir de les paraules, poemes, versos i eslògans per a un món millor.

Hem treballat l'autisme a partir del documental: Sóc com sóc. El Patrick ens ha ajudat a entendre què sent un noi autista i què espera dels altres.
També, hem analitzat la discapacitat física, a partir del documental: Món petit. Albert Casals ens ha fet veure que portar cadira, per a ell, és com portar ulleres...

I també hem experimentat emocions: què passaria si poguéssim volar? Què sentim quan ens sentim feliços? Què passa quan se'ns mor algú que estimem?...


Esperem que els nostres poemes us puguin emocionar!



La meva malaltia

La meva malaltia
m’ha atacat el creixement
per això sóc baixet,
vaig passar
l’infància a l’hospital.
M’assemblo a l’Albert Casals.
Els amics que hi vaig fer
mai els vaig tornar a veure.
Un brot al cor
i al meu llit quasi mort.
Mai oblidaré per tot el que
vaig passar.
L’any passat de l’orella
em van operar,
però jo com que sóc prou
fort i valent,
la recuperació va ser
en un no-res,
i ara com que ja estic bé
vaig a l’escola i
visc el present!


SAMUEL BLAYA
4T ESO
INS FLOS I CALCAT








La llibertat

Si poguéssim volar seria increïble.
Sentir aquella sensació,
poder sentir-te lliure.

Sentir l'aire als teus ulls.
Mentre no penses en res,
deixar-te anar pel vent!

Jo no sé on aniria.
A cap lloc concret.


Nerea Padilla
3R ESO
INSTITUT FLOS I CALCAT
BARCELONA











El verb volar
transmet llibertat
confiança en tu mateix.

Volar significa arribar
a dalt de tot, també
et dóna adrenalina.

La primera vegada fa
molta por, però
després d'un temps ja no.

Manuel Bravo
3 ESO
INS Flos i Calcat














Sensació de volar

Voldria tindre ales per volar,
er mirar des de dalt cap avall
i tindre sota els meus peus el mar.

Voldria ser una àliga,
per volar amunt de les muntanyes
 i tindre la sensació de llibertat.

Sentir el vent a molta rapidesa,
i amunt de tot, mirar el món
i saber que és tot rodó.

Volar sobre els núvols
i que ningú et digui el que no vols,
que tinguis llibertat
sobre tot el teu voltant.

Nemuel Nascimiento
3r ESO
INSTITUT FLOS I CALCAT
BARCELONA






Adéu

Quan deixes el teu país,
no solament deixes els familiars,
també deixes a les persones
que t'han ajudat a fer el primer pas.

Quan ja puges a l'avió,
penses que ja ha passat el pitjor.

Però t'adones que no és així,
que la teva vida no és aquí,
sinó que és allà.

Karen Melgar
2n ESO
INSTITUT FLOS I CALCAT
BARCELONA











La mort

La mort és important,
la mort no és una cosa que pots tocar,
és una cosa que has d'acceptar,
un valor molt trist que has d'experimentar.

Quan tu veus a una persona morta,
tens una sensació molt dolorosa,
felicitat no en tens,
sents tristesa durant molt de temps.

Arnau Cid
2n ESO
INSTITUT FLOS I CALCAT
BARCELONA













Com m'agrada anar en bici al riu,
o escoltar dels ocells el seu xiu-xiu.
Com m'agrada ser lliure,
com quan llegeixes un llibre,
anar a una aventura inesperada
o arribar a un conte d'una fada.
La llibertat és com un sentiment,
on tota la gent es posa content.
Quan estic a punt d'enfadar-me
me'n vaig a la mar a relaxar-me.
Quan passejo a la meva gossa
sento una llibertat gloriosa!

Antonio Guevara
2n ESO
INSTITUT FLOS I CALCAT
BARCELONA












Un professor

Què és un professor?
La persona que és en el teu cor.

Què fa un professor?
El professor transmet un tresor.

Quin és aquest tresor?
L'educació és aquest tresor.

Qui és un professor?
La persona que t'ensenya amor.
La persona que t'ajuda ser una persona
millor.

Què hem de fer per un professor?
Hem de respectar la persona que
transmet aquest tresor.

Baquir  Syed Muhammad
2n ESO
INSTITUT FLOS I CALCAT
BARCELONA





Per què?

Per què no valorem el que tenim fins que ho perdem?
Per què deixem de fer les coses per por al que la gent pensi?
Per què quan som dolents la majoria de vegades les coses ens surten ?
Per què quan som bons ho passem malament?
Per què si ens enamorem patim?
Per què si estem sols volem estar amb algú?
Són tantes les preguntes que tinc però ningú em dóna les respostes .
Per què és tot tan estrany?
algun dia algú m’ho podrà explicar

Angie López 
3R ESO
INSTITUT FLOS I CALCAT
BARCELONA
















Emocions

Emocions, emocions,
Que són?
No ho sé,
però ara ho explicaré.

Són incontrolables,
també inestables,
molt impredictibles,
i molt inconstants.

Alegria, tristesa,
totalment oposades,
però una sense l’altre,
no podria existir.

Un munt d’emocions,
aturen els pensaments,
no es poden parar,
sinó la mort buscaràs.

Els has de viure tots,
per poder ser feliç,
i no espantar-te d’ells.


Ohhh! gran contradicció,
tristesa, alegria,
igual en el fons,
l’una s’amaga en l’altre.

Emocions, emocions,
Que són?
No ho sé,
però ho he explicat.

Ana Pedrosa
4T ESO
INSTITUT FLOS I CALCAT
BARCELONA


















Un noi autista

Sóc com sóc,
no veieu el pitjor.
La gent em jutja
sense saber com sóc.

Ser diferent,
no és dolent.
Per una mica d’atenció
ningú no es mor.

Sóc igual que tothom,
amb problemes
i bones situacions.

Si tinc por, busco
e l vibrar de les coses
que em saben relaxar!

L’amor ens arriba a tots
 i no es sap explicar,
encara que tinc dificultats
sé que m’he enamorat.

Coneixeu-me i veureu,
un noi distret i especial
que us agradarà!

Karen Martínez
3R ESO  INSTITUT FLOS I CALCAT    
BARCELONA

                                                                   Per al Patrick, un noi autista.


Al veure el teu somriure
em fa veure que ets autista,
fas la teva vida lliure
i de tu podria fer un llibre.

Tots som com som
i ningú és millor,
per això t’escric aquest vers,
perquè m’agrada molt com ets!

Nicolàs Ruiz
3 R ESO
INSTITUT FLOS I CALCAT
BARCELONA













La felicitat

La felicitat és una sensació,
Que et fa sentir il·lusió.

El teu somriure,
M’inspira a escriure.

Per a mi la felicitat,
És sentir-se alliberat
Sense cap serietat.

És poder compartir,
el teu sentir.

Elisabet Giménez
2n ESO
INSTITUT FLOS I CALCAT
BARCELONA










LA LLIBERTAT 
La llibertat és una sensació,
un tresor que ve del cor.
La llibertat és córrer per un camp.
La llibertat és fer el que penses.
La llibertat és viure amb tranquil·litat.
La llibertat és com la mar
que de vegades ve i de vegades se’n va.
Sense llibertat no es pot viure.
Sense llibertat no podem parlar.
Sense llibertat no podem respirar.
Amb esforç i humilitat,
la llibertat és el millor que hi ha.

Poema fet, cooperativament, pel grup de 2n ESO.
INSTITUT FLOS I CALCAT
BARCELONA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada